24 Nisan 2008 Perşembe

Pardus 2008 ne zaman gelecek?


Evet hepimizin uzun süredir kafasını kurcalayan bir soru " Pardus 2008 sürümü ne zaman çıkacak? " Biraz sağı solu kurcaladım sizin için ve resmi açıklama olarak 2008'in ilk çeyreği yazısına ulaştım ama yanılmıyorsam artık ilk çeyrek bitti , o yüzden resmi ağızlar söylemeden ben diyim 2008'in ikinci çeyreğinde ilk sürümü çıkacak. Pardus yol haritasına göre %63'ü tamamlanmış ama daha yarısını yeni geçmişler diye üzülmeye gerek yok zira test sürümleri hazır ve haldır haldır yayınlanıyor. Yani şuan sistemin kararlı hale gelmesi ve gerekli driver'ların hazırlanmasına harcanıyor diye kendimizi avutabiliriz.

Eski bir haber olmasına rağmen Doç. Dr. Erkan Tekman, 2008 sürümünde, Windows gibi başka bir işletim sistemine sahip kullanıcıların, çeşitli ayarlar ve özellikleri aktarabilmesi için bir “göç aracı” hazırladıklarını belirtmiş. Söz konusu araçla, MSN’deki adres defteri, internet tarayıcıdaki sık kullanılanlar gibi çeşitli bilgi ve ayarlar, Pardus’a otomatik olarak aktarılacakmış. Kullanıcı Pardus’u kurduğunda, eski işletim sistemindeki duvar kağıdıyla karşılanacak, anında MSN hesapları kullanılır hale gelecekmiş. Olursa güzel olur aslında. Linux'a öcü gibi bakan bir kısım insanı çekmekte daha kolay olur bu sayede ...


Bir diğer güzel haber ise VirtualBox

Pardus 2008 paketlerinde yerini almış olması. Bu sayede Pardus üzerine vista bile kurabileceğiz. Sanal makina kavramını linux üzerinde deneyimlemek güzel olacak. Hızlı bir sisteminiz varsa oyun bile oynarsınız.



Share:

1 yorum:

  1. 23 Haziranda bizlerle, hatta beta sürümü bu gün çıktı. Ne mutlu bize.

    YanıtlaSil