2 Ağustos 2008 Cumartesi

Vista üzerinden Disk bölümlendirme ( biçimlendirme )

Az önce vista hakkında o kadar kötü şey yazınca, Bill gates aradı. Dedi ki ;
- Abi haksızlık ediyorsun, güzel şeyler de var.
+ Ne var ?
- Bak mesala vista üzerinden disk'i bölebiliyorsun.
( Bu konuşmanın devamını yazmayacağım, zira Bill haklı olduğumu bildiği ve eleştiriye gelemediği için telefonu yüzüme kapattı. Buradan kendisini yeniden kınıyorum )

Bill'in bahsettiği olaya gelirsek, Bu akşam bilgisayarıma yeniden Pardus '08 sürümünü yüklemek için bilgisayara format atmadan bir yol ararken buldum. Bunun için yapmanız gereken şey çok basit.






Bunun için yandaki resimde gördüğünüz gibi masaüstünde bulunan Bilgisayarım iconuna sağ tıklayarak Yönet diyoruz.












Daha sonra aşağıdaki pencerede göreceğiniz üzere üzerinden C: sürücüsünü seçtikten sonra Disk yönetimiBirimi küçült demeniz yeterli. Artık yeni bir disk sürücünüz var.


Bu noktada ufak bir hatırlatma yapmak istiyorum. Bu işlem mevcut bilgisayar datalarınıza ve vista'ya bir zarar vermez. Ama ne olur olmaz bir yedek almakta her zaman fayda vardır. Ayrıca Bu işlemi bilgisayarı alır almaz veya format sonrasında yapmakta fayda vardır. Bu sayede daha fazla alanı sorunsuz olarak ayırabilirsiniz.

Bilgisayarı uzun zaman kullandıktan sonra bu işlemi yapmak isteyen arkadaşlar, bilgisayar'ın kendilerine istedikleri kadar alan vermediklerini görecekler. Bunu Bill'e söylediğimde yüzüme kapattı. Bak gene aklıma geldi sinirlendim. Neyse işin özünde bu disk'te verilerinizin dağınık halde olmasından kaynaklanıyor biraz. Bu yüzden bu işlemi yapmadan önce Disk birleştirme ( defrag ) işlemi yapmakta fayda var. Bunun için Bill vista ile gelen yeter diyor ama biz kendisini bildiğiniz üzere sallamıyoruz. Bu yüzden ben bu iş için basit, ücretsiz ve etkili bir yazılım olan Auslogics Disk Defrag programını tavsiye ediyorum.
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder