1 Ağustos 2008 Cuma

Silemeyen Vista


Bizede laptop ile birlikte bir vista yamadılar, hani dedik bunun lisansının parasını da benden dizüstü bilgisayar ile birlikte madem aldınız, hadi bir deneyelim, kullanalım. Ama gel gör ki vista acaip yaman çıktı. Vista'yı ben sınırlı programcının geliştirdiği bir linux sürümüne benzetmeye başladım. Kimi linux sürümleri vardır, benim hazırladığım paketleri kullanacan, başka paket ( program ) kullanmayı denersen vay senin haline, sürüm sürüm süründürürüm der. Vista'da bu konuda aynı. Benim onayladığım haricinde bir program kullanmaya çalışırsan vay haline. Envai çeşit hata veririm diyor. Pardon hata'da vermiyor sadece bekletiyor, anlamsız gariplikler yapıyor.

Konu fazla budaklanmadan öncelikle iki konuya değinmek istiyorum. İlk'i dünyada vista'dan ben dahil hoşlanmayan büyük bir kesim var. Bunun bir önyargı olduğunu iddaa eden microsoft firması, hiç vista kullanmamış kişiler üzerinde bir deney yapmış. Bir site açan microsoft vista'dan sonraki sürümlerinde bulunanacak özellikleri sunmuş ve beğenip beğenmediklerini sormuş bu deneklere. Millet bayılmış ve microsoft "Ahaaa işte bak, bunlar hep vista'da var. Hep önyargı bunlar" diye yumurtlamış ama gel gör ki, bunlar var demekle birlikte uygulamada bu özellikler birer birer sıçıyor. Kelimenin tam anlamıyla.

Şimdi gelelim konu başlığımıza ve değinmek istediğim ikinci asıl konuya. Bilgisayarınızda bir dosyayı Shift + delete kombinasyonu ile silmezseniz, aslında Hdd'den ( harddisk) silmez. Sadece 1 olan veriyi 0 yaparak siz fiziksel disk'in bu bölümüne yeni bir veri ekleyene kadar görmemenizi sağlar. Bu işlem ne kadar zor olabilir? Bunu sormak isterim.

Vista'da bu çok zordur. Eğer 1200 dosya ve boyutları 2 kb ile 2 mb gibi dosyalardan oluşuyorsa yukardaki gibi bir pencereyi abartmadan söylüyorum 25 dakika izleyebiliyorsunuz. En sonunda senin ben yapacağın işi diyip iptal ediyorsunuz. Böyle saçmalık olmaz olsun. Kımıl kımıl efekler filan burada tüm espirisini kaybediyor. Zaten vista'da bir şey kopyalamak veya silmek istediğiniz de Vista bilinmez bir sebepten dolayı gaza gelip " du bunu bi hesapliyim " diyor. İşin ironik tarafı bunu hesapliyim diye harcadığı zamanda Xp veya bir linux sürümünde çoktan kopyalamış veya silmiş oluyorsunuz. Sizde vistada sinir olduğunuzla kalıyorsunuz.

Dün bilgisayarı bir temizliyim dedim ve Web arşivimi silmek istedim. ( iconlar, temalar, css styler vs ) yapmaz olaydım. Bir hesaplayayım dedi işin içinden çıkamadı. Dedim bu böyle olmayacak, iş yerinde kullandığımız Wind Commender programı ile silmeye çalıştım 600 mb bi dünya küçük dosyadan oluşan arşivi 2.5 saatte temizleyebildi. Nedir bu çilem derken ilginç bir şey keşfettim. Vista bunları çöp kutusuna yollayacam, hesaplayacam derken sapıtıyor. Bu yüzden size tavsiyem şudur.

İlk olarak çöp kutusuna sağ tıklayıp özellikler diyin. Daha sonra çöp kutusu'nun boyutunu 1000 Mb olarak küçültün ( yeter de artar ). Daha sonra bir şeyi silerken ( özellikle çok dosya veya büyük boyutta bir dosya ) hepsini seçin ve Shift+Delete kombinasyonu ile silin ki vista bir Xp veya linux sürümü gibi zınk diye silebilsin. Saçma ama etkili. İşte vista denilen sistemin özü budur.
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder