17 Ağustos 2008 Pazar

Pardus 2008 'e bir ön bakış


Bu ay bütün dergiler bir şekilde Pardus 08 Cd'si verdi. Ben elimizde arşivlik olsun diye Byte dergisinin verdiğini aldım ama iso dosyası çıktı, kendilerine attığım mail'e cevap vermemelerinden pek de umurlarında olmadığını düşünmeye başladım. Bu yüzden bu ay kendisine Pardus 08 cd'si almayı düşünenler PcNet'e bakabilirler. Benim dizüstüne sorunsuz olarak yüklendi ( Hp Compaq V6000 ). elimden geldiğince bu güne kadar size Pardus haberlerinden bilgi vermeye çalıştım. Şimdi uzun süredir beklediğimiz yeni Pardus'ta neler var ona bakalım. Öncelikle sürüm notlarına buradan ulaşabilirsiniz.




Yukarıdaki resimde görebileceğiniz üzere Pardus 08 yükleme konusunda en kolay Linux sürümlerinden biri olmuştur sözünü rahatlıkla diyebiliriz. Bir çok yeni kullanıcının kabus'u olan Disk bölümlendirme işlemi Pardus'ta artık sadece istediğin disk bölümüne tıkla ve çubuğu kaydır'dan ibaret hale gelmiş. Sadece fare ve ileri tuşu yardımıyla kurulumu tamamlayabiliyorsunuz. Pardus'un resimli olarak adım adım nasıl kurulduğunu görmek için buradan devam ediniz.



Yukarıda gördüğünüz ekran görüntüsü kurulumdan hemen sonra geliyor. Bu Pardus ekibinin söz verdiği ve bu sürüme yetiştirdikleri içerik kopyalama aracı. Bu program sayesinde kurulum biter bitmez sık kullanılanlar, msn bilgileriniz ( kullanıcı adı - şifre ), Windows'ta kullandığınız masaüstü resmini ve istediğiniz dosyaları ( belgerim, Mp3 vs gibi ) direk olarak Pardus altına alınmasını sağlıyor. Eğer klasörler büyükse hazırlık evresi biraz uzun sürebiliyor ama ben kullanışlı buldum.

Bundan sonra yapmanız gereken zaten ilk iş olarak Pisi üzerinden Nvidia veya Ati ekran kartı sürücülerini kurmak ve Ekran yapılandırma aracı ( bkz: Tasma ) sayesinde 800*600 ekran çözünürlüğünden kurtulmak. Evet hala default olarak 800*600 geliyor ne yazık ki. Ama bunun için pek Linux camiasını eleştirecek değilim. Bir windows kurduğumuzda anakart'a kadar sürücü yüklerken sadece bir adet ekran kartı güncellemesi çok değil.

Bu konu haricinde benim dikkatimi çeken diğer bir yenilik ise Pardus ( Windows'taki Başlat ) menüsünde bulunan entegre ( dahili ) Arama butonu oldukça etkili ve hızlı arama yapabiliyor olması. Ayrıca internette ara diyerek Google sonuçlarına da ulaşabilmesi güzel bir ayrıntı.

Bunun haricinde Pardus hala Windows dosyalarına sorunsuz bir şekilde ulaşabiliyor, hatta diğer sürümlere göre daha pratik hale bile gelmiş diyebilirim. Şuan için benim bu konuda yaşadığım yegane sıkıntı Windows diskimde bulunan Mp3'leri Pardus'a atmadan dinleyememek oldu ama sanırsam bu bir güncelleme ile çözülecektir. Bunun haricinde diğer linux dağıtımlarından farklı olarak Pardus hala Codec paketleri ve Mp3 paketleriyle birlikte geliyor.

İlerki zamanlarda Kişiselleştirme ve benzeri konularda yine yazıcam ama şimdilik bu kadar. Son olarak faydalı bir kaç link vermekte fayda gördüm.


Bu son resimde Pardus kurulduktan 10 dakika sonraki halinden bir ekran görüntüsü ( Gülücük )

( Resimleri büyütmek için üzerlerine tıklayınız )
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder