18 Mayıs 2008 Pazar

Windows vista üzerine ( birlikte ) ubuntu ( linux ) kurmak ( kurulumu ) 1


Herkese merhabalar. Şuan için en uygun alternatif işletim sistemlerinden biri olan Ubuntu Hard Candy sürümünü bilgisayarımıza nasıl kuracağımız ve neler yapabileceğimiz ile ilgili olarak yeni bir yazı dizisi hazırlayacam. Öncelikle neden şimdi ve Ubuntu Hard Candy yani 8.4 sürümü. Öncelikle Pardus resmi olarak bu yılın ikinci çeyreğinde yani haziran ortalarında çıkacak. Bu zamana kadar yeni bir şey denemek ve bunu format vs atmadan yapabileceğimiz yegane linux sürümü ubuntu. Diğer bir sebep ise Ubuntu'nun bu sürümü özel bir sürüm. Bu sürümden sonra çıkacak her tür program geri dönüşüm olarak 4 yıl (yanlış hatırlıyor da olabilirim ) bu sürümde de çalışacak şekilde hazırlanacak. Yani bu sürümü kaldırmadan bilgisayarınızda bulundurmanız yeni sürümlere gerek kalmadan sürekli olarak kullanabileceğiniz uzun ömürlü bir sistem demek. İkinci olarak Ubuntu şuan için en popüler linux sürümü, avrupa birliği komisyonu bile yeteneklerine hayran kaldığı için yavaş yavaş da olsa Ubuntu sistemine geçmek için hazırlık yapıyor. Demek ki bu sistemde bir ışık var. Ayrıca debian tabanlı olması ve Kde harici farklı bir linux tabanı denemek açısından da iyi bir başlangıç olabilir diye düşünüyorum.

Açık konuşmak gerekirse eski bir zamanda ubuntuyu ilk denediğimde hoşlanmamıştım. Hatta kaldırıp Pardus'a geri dönmüştüm. Şimdi biraz daha alıcı gözle bakınca aslında biraz da haksızlık ettiğimi görüyorum bu sisteme. Aslında biraz kurcalayınca oldukça olgun bir sistem olduğunu görebiliyorsunuz. ÖZellikle compiz ile birlikte gelmesi ve Pardus gibi donanım tanımada bize sorun çıkarmaması açısından güzel. Bunları nasıl yapacağımız ilerki yazılarımda resimli olarak anlatmaya, biraz olsun yardımcı olmaya çalışacağım için şimdilik es geçiyorum.

Hepinize açık kaynak dolu bol günler diliyorum.
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder