26 Kasım 2008 Çarşamba

Toplama Bilgisayar

Dolar aldı başını gitti biliyorum ama es kaza düşerse diye hazırda beklettiğim bir sistem var. Bu aralar aklıma yazacak yeni bir şey gelmediği için size bir donanım tavsiyesinde bulunmak istedim.

İşlemci  olarak  AMD ATHLON 64 X2 DUAL 6000+ 3.0GHz düşünüyorum. 3 veya 4 çekirdekli sistemlerin faydasını henüz tam olarak göremedik. Bu yüzden daha fazla para verip, daha az performans almakta bir yarar görmüyorum. İşlemcinin şu an ki fiyatı 210 ytl. 


Anakart olarak GIGABYTE MA770-DS3 AMD FSB 4000MT DDR2 1066 SOKET AM2 940PIN ANAKART de karar kıldım. Ürün hem ilerde 3 veya 4 çekirdeğe geçmek isterseniz bu ürün gammını destekliyor. Ayrıca ısı takip sistemlerine sahip olması ile birlikte Amd'nin son Yonga setini kullanıyor olmasıda çabası. Ürünün şuan ki fiyatı 170 Ytl. 


Ram olarak OCZ PLATIUM SLI 2 GB 1066 MHz CL5 DDR2 Kit (2x1GB)  uygun gibi geldi. Burada aslında daha hızlı ram isteyenler bekleme süreleri daha düşük olan 800 Mhz versiyonlarına yönelebilir ama ben hem ilerde kendisini 800 Mhz çekerek O/c için voltaj yüklemesi yapma ihtimalini, hem de düşük bekleme sürelerinden ziyade sorunsuz bir sistem tercih ettiğim için dar boğaz oluşmaması açısından kartımın desteklediği son hızı kullanmakta kararlıyım. Ürünün şuan ki fiyatı 85 ytl. Son olarak 2 gb ram hem vista, hem xp sistemler için yeterli bir sistemdir.

Ekran kartı olarak SAPPHIRE ATI HD 3870 512MB 256BIT GDDR4 (DirectX 10.1) PCI-E x16 2.0 EKRAN KARTI  oldukça iyi ve ekonomik bir çözüm olarak duruyor. 260 Ytl fiyatı olan bu ürün Pci-2.0 desteği- Dx 10 ve  2250Mhz GDDR4 bellek ve 775+Mhz lik grafik işlemcisi ile göz dolduruyor. Hala yeni çıkan orta seviye kartlar yerine tercih edilebilecek bir ürün.

Monitör olarak VW220S 22"  

Son olarak 170 ytl'lik fiyatı ile THERMALTAKE SOPRANORS 101 (VG7400BWS) PENCERELİ ATX SİYAH KASA ile donanım tavsiyelerimin sonuna geliyorum. Klavye mouse seti düşünenler A4 tech X7 serisine göz atsınlar. Bu fiyata bulabileceğinizin en iyisidir. 








Share:

0 yorum:

Yorum Gönder