31 Ocak 2009 Cumartesi

Ben bugün bunu öğrendim

 Site genel olarak formatı aşağıdaki gibi. Bir doktor'un hastaları ile sohbetlerinden öğrendiklerini paylaşması üzerine kurulu bu site,  dikkat çekici, merak ettirici ve çaktırmadan bağımlılık yapıyor. Takip etmekte fayda var.


Bugün ilaç yazdırmaya gelen emekli bir hastaya ne iş yaptığını sordum.
"Eskiden tekne yapardım, bıraktım" dedi
"Neden bıraktınız?" dedim
"Yapıyorsun paranı alamıyorsun, bıktım. En son Çakalburnu'nda bir tekne yaptım, bir daha da yapmadım" dedi
"Orada ceviz kabuğuna benzeyen Karadeniz takaları olurdu hep, onlardan mı yaptınız?" dedim
"Hayır, onlara çektirme denir, yapımı artık yasak" dedi




"Neden?" diye sordum

"Bir tekne yapmak için bir orman gidiyordu da ondan. Onlarda 8 santim et kalınlığı olur, ayrıca içine de bir kat kaplama döşerler çakıl, buğday taşırken aralara kaçmasın diye " dedi
"Çakalburnu eskiden ne güzel bir yerdi, midyeciler vardı, şimdi hep park oldu" dedim
"Evet, hatta ben oradayken midyecilerden birini içine çekti deniz.



Kum kosterleri hortum uzatıp oradan kum çekerlerdi. Çektiği yer büyük çukur olmuş, midye çıkartan genç de adımını atınca kucağındaki eleğin ağırlığıyla doğru dibe gitmiş. Çalışanların çoğu Doğu'dan gelmişti, yüzme bilmiyorlardı" dedi



Apolyont Gölü ve Çakalburnu fotoğrafları ise
Yusuf Tuvi' nin

Share:

0 yorum:

Yorum Gönder