14 Aralık 2008 Pazar

Ubuntu yeniden merhaba

Uzun bir aradan sonra yeniden bilgisayarıma Ubuntu yükledim. Bu ay Pcnet ubuntu cd'si verince yeniden yüklemek için başka bahanemiz kalmadı. Yeni sürüm ile en çok hoşuma giden özellikle kurulumdaki kolaylık oldu benim. Artık ubuntu kurarken el ile yeni partiton ( disk bölümlendirmesi ) yapmaya gerek kalmadı. Çok kolay bir arayüz ile windows üzerindeki bilgilerimizi kaybetmeden toplam harddiskimizin şu kadarını ubuntu yap, geri kalanını windows yap diyerek geri kalan işlemlerin ubuntu'nun sizin için halletmenizi isteyebiliyoruz. Otomatik olarak Grub yüklenerek açılışta hangi işletim sistemi ile başlamak istediğimiz de hallediliyor. 
Bu yazı size ubuntu üzerinden yazıyorum ve donanım konusunda hiç bir sorun yaşamadığımı bildirmek isterim. Ubuntu'nun sürücü ve donanım tanıması oldukça gelişmiş. Özellikle Ati ekran kartı sahiplerinin yaşadığı ekran kartı sürücüsünüde sizin için ubuntu otomatik olarak buluyor. Windows altındaki dosyalarınızada sorunsuz bir şekilde ulaşabildiğinizi ve windows altında bulunan Mp3'lerinizi sorunsuz bir şekilde Rhythmbox ile dinliyebiliyorsunuz. 
Yeni başlayanlar ve sorun yaşayanlar için ubuntu forumlarından yardım alabilecekleri ve önemli bazı başlıklarıda aşağıda veriyorum. Özellikle Su komutu ile yeni bir root pasaportu almayı unutmayalım.. 
[1] Linux ve Ubuntu nedir, yenilir mi içilir mi?
[2] Sistemim Ubuntu için uygun mu?
[3] Ubuntu'yu nereden indirebilirim ya da temin edebilirim?
[4] ISO'yu nasıl yazarım?
[5] Ubuntu'yu nasıl kurarım?
[6] Ubuntu'yu kurdum şimdi ne yapmalıyım?
[7] Ubuntu üzerinde Windows programları çalışır mı?
[8] Oyunlar ne alemde?
[9] İnternette gördüm Ubuntu çok janjanlıydı?
[10] Program nasıl kurarım?
[11] Ha bire parola?
[12] Nedir bu terminal,konsol,uç birim?
[13] Erişim hatası? İşleme izin verilmiyor?
[14] Yeniden Windows kurdum Ubuntu'yu açtığım menü kayboldu?
[15] E:dpkg was interrupted,you must run 'dpkg --configure -a' to correct
[16] E: Could not get lock /var/lib/apt/lists/lock hatası alıyorum?
[17] Derleme yapmaya çalışıyorum olmuyor?
[18] Ubuntuyu Standart Türkçe Yapmak
[19] Ubuntu'da Masaustu Yoneticileri - Kurulumlari
[20]Kubuntu'yu kaldırıp Ubuntu kurmak istiyorum.
[21] Temel Linux komutları
[22] Root (su) şifresi atamak
[23] Windows'da kullandığınız programların Ubuntu altındaki karşılıkları
[24] Oyun oynarken pencere durumuna geçiyor,bilgisayar kilitleniyor
[25] Kernel Nedir?

Share:

0 yorum:

Yorum Gönder