27 Temmuz 2008 Pazar

Msi Wind ( 10" dizüstü bilgisasyar )

Dün test merkezime gelen ( gittim mediamark'ta didik didik ettim ) Msi Wind ürünü hakkındaki incelememi bildirmek isterim; Öncelikle ürün şimdilik sadece MediaMark denilen mağazalarda satılıyor ( ki anladığım kadarıyla sonra her yerde olacak ) ve fiyatı sadece 799 ytl. Yani 800 değil. İlk olarak Asus Eee Pc almamış kişiler bu ürünü gönül rahatlığıyla alabilirler. Genel olarak Asus Eee Pc'den daha kullanışlı buldum ben. Tuş takımı 10" inç olması sayesinde Asuslara göre daha kolay bir yazma imkanı sağlıyor ( ayrıca ş,ö,ç,i 'ye daha rahat basılıyor ).

Resimleri Büyütmek için üstlerine tıklayınız



Ürün 1 kg ağırlığında, 10 inc ekran boyutuna ve 1024*600 çözünürlükte xp üzerinde 1.6 ghz hızında atom işlemci ile birlikte 1 gb ram ve 80 gb Hdd ( Hard disk - hafıza ) ile birlikte oldukça performanslı olarak çalışıyor. Ekran kartı 64 Mb paylaşımlı, buda demek oluyor ki oyun oynamayacaksanız ve Photoshopta harikalar yaratmayacam diyorsanız sizin bütün isteklerinizi karşılayabilecek bir sistem var. Özellikle ben 1.6 ghz olmasına rağmen bu atom işlemcileri sevdim çünkü aynı anda bir çok pencere açmak istediğim zaman bile çok bir bayılma eğilimi göstermedi ve isteklerimi sırasıyla yerine getirmeyi bildi. Bu noktada zaten test'timiz bitti zira Medimark çalışanları bozacan lan aleti diye tip tip bakmaya başladılar bu noktada ( gülücük ) .


Sonuç olarak toparlayacak olursak ufak bilgisayar demek taşınabilirlik ve kullanım demek olduğunu düşünürsek, her şeyim yanımda olsun. İnternet, office vb şeylerde beni kurtarsın diyorsanız Msi bunu başarıyla yerine getiriyor. Ayrıca Asus'un aksine Xp kırpılmamış bildiğimiz Xp yani donanım izin verdiği sürece evde ne kullanıyorsanız burada da kullanabilrsiniz. Fiyat olarak bence uygundur. Son olarak aklıma gelmişken Dizüstünün üzerinde oldukça kullanışlı bir Web Kamerası da var.





Konuyla alakalı olarak ek: Ben böyle bir sistem alırsam ilk iş olarak 80 gb Hdd'yi 20-50-10 olacak şekilde yeniden biçimlendirir ve 20 Gb'lık kısma Xp, 50 Gb kısım Arşiv-belgeler, 10 Gb kısmada Ntfs dosyalara sıkıntısız ulaşabilen sistemi kasmayan hafif veya eski kararlı bir Linux kurardım ki aklıma ilk olarak Pardus 2007 caracal caracal sürümü geldi. Almayı düşünenlerin aklının bir köşesinde bulunsun. ( Görsel efekleri kullanılmazsa Ubuntu'da fıstık gibi çalışır bunda )
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder