6 Kasım 2009 Cuma

Algilama blog V.3.0


Yeni yüzümüzle yeniden merhaba. 6 önceki yazıma bakıyorum da, ben bu blogu hiç normal yollardan temasını yenilemiyorum. Bu sefer eski temaya, şu meşhur uzun yazılar için " devamını oku " butonunu eklemeye çalışırken ve tamamen benden kaynaklanmayan bir nedenle sağ sütünun tamamını kaybetmem yüzünden oldu. Aslında eski temada gayet güzeldi. Eski temayı normal haline getiremeyince, yeni bir temanın vakti geldiğini anladık. Ama bu geçiş biraz sancılı oldu.

Öncelikle Google ( blogger ) bana zorla klasik temaları seçmem konusunda ısrar etti. Bende eski bir hile olan, siteyi tamamen ortadan kaldırıp, yeniden blogu açma yoluna gittim. Bu yüzden google Friend takipçilerimi kaybetmiş oldum. Onlar için bu blog silinmiş görünüyor artık. Umarız kendileri siteyi normal yollardan da takip ediyordur. Eski yazıları yedeklerden çağırıp, bloga yeniden yükledik (Bkz: Blogu içe aktar ). Bu yüzden sağda solda bu blogdan link verdiyseniz, artık ulaşılamıyor. Google aramalarda da görünüyor mu ? henüz bilmiyorum.

Yenilikler açısından ise, sizinde ilk fark edeceğiniz gibi blog artık tamamen bir site görünümüne geçti. Bu sayede aramalarla gelen kullanıcılar daha geniş bir arşive ( ve ilk kez girenler ) ulaşma imkanı doğdu. Google analytics verilerine göre, bu kesim epey büyük kullanıcı kitlesine eşit. Genel olarak takipçilerimden ( ki yamulmuyorsam 50 kişi civarında bu ) farklı olarak, günlük bu siteyi 150 kişi daha, çeşitli aramalarla geliyor. Etiketler artık tag bulutu şeklinde. Site açılım hızında eski versiyona göre pek bir değişiklik yok. Sitenin sol sütünunda bulunan resimlere tıklamanız durumunda sizi bir süpriz bekliyor. Bunun haricinde yeterince ilgi görmediğine inandığım konularda artık alt kısımda sabit olarak duruyor. En son olarak ne zamandır yapmak istediğim iletişim kısmı yayına girmiş bulunmakta. Gerekli bilgi orada verildiği için daha fazla ayrıntıya gerek yok.

Yarın bir gün bu temayı da bilinmeyen bir sebepten mahvedeceğim için tarihe not düşmek adına sitenin görüntüsünü de sakladım. Sitenin görüntüsü screengrab ile aldım. Tema olarak Hybrid Galleryden faydanlandım. Türkçeleştirmesi kolay ama bazı linkleri nasıl verebileceğimi çözmek vakit aldı. Bunun yanında eğer ki blogunuzda yıldız vermek gibi süslemeleri seviyorsanız, kullanamayacağınız bir tema. Aklınıza takılan soruları istek veya yorumlar kısmından sorabilirsiniz.





Share:

4 yorum:

  1. Bu halini sevdim valla.

    YanıtlaSil
  2. Bakkalını büyütüp süpermarket yapan tükan sahibi tadında olmuş. Çokoş olmuş, sanki daha düzgün gibi hı? :) Etiketlerin bulut şeklinde olmasını aslında önerecektim sana, öööyle liste şeklinde olması çok yoruyordu ve karışık bir görüntü oluşturuyordu. Renklerin gri tonunda olması daha iyi olmuş kanımca. Güle güle kullan..

    Hoşça kal..

    YanıtlaSil
  3. olguncum yeni teman çok güzel olmuş. senin de dediğin gibi site görünümü kazanmış.
    site görünümlü bloglar
    blog görünüm siteler :D

    ben zaten genel olarak gri rengi seviyorum bloglarda
    sol taraftaki twitter kayan yazıları çok ii olmuş, işime yarayacak bi iki link aldım oradan.
    bulut da ii olmuş
    google aramalarına gelince üşenmedim baktım :)
    twitter bağlantın 10
    algılama 19. sayfada
    ama çok sürmez bi haftaya çıkarırım seni 3e :D

    bu arada goyun da süper
    yalnız sitenden "hemen çıkma oranı" nı arttırabilir :D
    uğuru fazla tutamam mesela:)

    YanıtlaSil
  4. Olsun yaw, bağımsız yayınları destekleyelim. Onları sevelim :) Ben zaten askere gidiyorum, Kim bilir ne zaman girebilecem bir daha :)

    YanıtlaSil